vrijdag 25 januari 2013

Shoplog!

Ik shop vaak. VAAK. Héél VAAK. Het liefst online, want dan heb je niet zo te kampen met tassen die je moet sjouwen, vervelende sale drukte, drukte sowieso, schreeuwende, zeurende kinderen, verveelde mannen die vooral NIET snappen waarom iets als RETAIL THERAPY bestaat, EN voordeel #1: Je weet of iets in je maat aanwezig is of niet! Halleluja to online shopping! And to the person who discovered internet.........


Die rode letters. Wisten jullie dat er onderzoek gedaan is naar de kleur rood en dat daaruit is gebleken dat ROOD ervoor zorgt dat mensen kopen. Denk maar aan de Mc Donalds, ROOD.. Het heeft een soort van opwekkende werking. Vooral wanneer mijn ogen het onderstaande plaatje ergens spotten ben ik niet te houden.

Ik kan wel zeggen (oke nee echt, dit is een feit) dat ik dagelijks op hm.com rondsnuffel. Het is een soort gewoonte geworden. Makkelijk bestellen, kortingscodes en binnen (meestal) een week heb je het in huis. LOVELY! Maar toen ondekte ik de Mango en Zara en Asos en.......... mijn lege bankrekening. Daarom is de sale periode zo goed als my best friend en zie (en hoor) ik mezelf soms als de hoofdrolspeelster van 'Confessions of a Shopaholic' als een idioot DO I NEED THIS?! YESSSSSSSSSSSSSSS zeggen. De sale periode... Serieus, niets is beter dan de sale periode online ervaren. Voorraden worden netjes bijgevuld en van sommige websites weet ik letterlijk tijdstip van aanvullen, zodat ik er tijdig bij ben. Told y'all, I'm a true addict. Maar dat alles ter zijde. Afgelopen tijd heb ik super veel gekocht. Yves Rocher producten, Body Shop producten, Sephora, Urban Decay, L'oreal.... Maar vandaag heb ik wel iets heel bijzonders gekocht: een palette van YSL. Ook had ik nog nooit iets besteld in de online shop van Zara, dus daar ook kort een review over ;). Enjoy.

Purchase #1 YSL Palette Noir Terriblement.
De palette bevat 5 kleuren, waarvan 1 parelachtig en de andere 4 zwart tinten. Super mooi om smokey eyes mee te creëren.




Het heeft een gouden verpakking en aan de binnenkant zit een mooi spiegeltje waarmee je bijvoorbeeld onderweg goed je oogschaduw kunt aanbrengen. De palette is super mooi! In eerste instantie zag ik niet zoveel verschil tussen de tinten, maar nadat ik de kleuren had geprobeerd kwam dit beter naar voren. De palette heeft twee applicators van YSL, maar je kan de eyeshadow natuurlijk ook met een kwastje aanbrengen.

Purchase #2 & #3: 

Mijn ervaring met de online shop van Zara!
Allereerst: Je kan er niet met iDEAL betalen. Heel jammer, want dat is toch wel het meest gebruikelijke... Gelukkig biedt een creditcard uitkomst in dit geval. Ik heb de aankoopjes gedaan puur om te ervaren hoe gebruiksvriendelijk deze onlineshop is + nieuwe kleding is altijd leuk ;).

Ik heb twee kledingstukken aangeschaft een jackje en een jurkje. Beide waren 50% afgeprijsd, waardoor het shoppen nog leuker werd. Je kan ervoor kiezen om je pakje thuis te laten bezorgen, of in een Zarashop bij je in de buurt. Ik koos voor het laatste (ik krijg zoveel pakjes thuisbezorgd dat ik me ondertussen schaam voor de buren wanneer ik mijn pakje weer eens bij hen moet ophalen als ik niet thuis was wanneer het werd bezorgd. Binnenkort denken ze dat ik de staatsloterij heb gewonnen, zoveel pakjes elke keer....) en moest mijn pakje dus ophalen bij de Zara in Hoofddorp. Omdat de items sale artikelen zijn duurde het iets langer voordat ik de melding kreeg dat mijn pakketje opgehaald kon worden. Het heeft in totaal 6 werkdagen geduurd. Mijn aankopen zaten in een kartonnen doos en daar om heen zat een soort van donkerblauwe plastic dat de doos tegen water en vuil beschermt.

De aankopen! Ik heb een simpel zwart jurkje aangeschaft van de Zara. Het is een nette jurk met een stoere rits in het midden. Daarnaast heb ik een stoere jack aangeschaft met studs en aan de zijkanten ritsen met 'leren' armen. Netjes, maar ook weer heel stoer!




Ik moet zeggen dat ik de webshop van de H&M fijner ervaar dan de webshop van de Zara. Bij H&M kan je kiezen op wat voor manier je betaald (Maandfactuur, Acceptgiro, Creditcard etc..) en ik vind de website iets overzichtelijker, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik er dagelijks op kijk. Dat maakt de webshop van Zara echter niet slecht. Mijn eerste ervaring met de webshop heeft super goed uitgepakt en ik zal er zeker vaker gaan bestellen! 

Wat waren jouw laatste aankopen?!





3 opmerkingen:

  1. Oh ik ben echt een ramp met online shoppen, ik moet naar rehab ofzo, ik koop echt te veel!
    nu staat mijn mandje bij mango ook weer vol, en ik ben aan het afwegen wat ik er uit ga gooien om het onder de 100 euro te krijgen *facepalm

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. HAHAHAHA ik heb hier echt even hard om gelachen! ZO herkenbaar.. Je winkelwagentje vol gooien en vervolgens bij het afrekenen gestressd 60 dingen eruit gooien om onder de 100 euro te komen! Ja, heel heel heel erg herkenbaar!

      Verwijderen
  2. Leuke shoplog. Jammer dat de foto's niet heel duidelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen